امروز » پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶

تاریخ انتشار خبر : ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۰:۰۲:۴۲


ساخت ۴ میلیون مسکن در سایه تعامل قوا

عضو هییت رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت ۴ میلیون مسکن در سایه تعامل قوا امکان پذیر است، گفت: علیرغم اینکه دو ماه از عمر دولت می گذرد اما گام های بلند و محکمی در تحقق وعده ها برداشته شده که یکی از آنها ساخت چهار میلیون مسکن در دوره سیزدهم دولت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، مجتبی یوسفی عضو هیأت رییسه مجلس با تاکید بر اینکه همه ارکان نظام باید بر اساس تعامل با یکدیگر امور کشور را پیش ببرند گفت: بر اساس اصول قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی ریل گذار و قانون گذار و دولت اجرا کننده است و البته مجلس نیز امر نظارت بر عملکرد دولت را انجام می دهد بنابراین باید قانون خوب وضع شود و در حسن اجرا کار نظارت توسط مجلس صورت بگیرد.

وی با اشاره به این موضوع که هر زمان تعادل بین مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم بیشتر باشد، شاهد بهبود شرایط کشور خواهیم بود، اظهار کرد: از سوی دیگر هر زمان، تعامل بین قوا تبدیل به تنش یا عدم همراهی شود در نهایت مردم ضرر خواهند کرد. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ضمن بررسی کارشناسی مشکلات کشور در قوای سه گانه، باید در موضوعات کلان پیام وحدت به مردم بدهیم، عنوان کرد: طرح جهش تولید مسکن را تبدیل به قانون کردیم و بنا است ظرف چهار سال دولت چهار میلیون مسکن بسازد و بدون تردید در سایه همدلی و تعامل قوا و دستگاه ها با یکدیگر این امر امکان پذیر است. یوسفی، درباره وضعیت مسکن در کشور اظهار کرد: علیرغم اینکه دو ماه از عمر دولت می گذرد اما گام های بلند و محکمی در تحقق وعده ها برداشته شده که یکی از آنها ساخت چهار میلیون مسکن در دوره سیزدهم دولت است. نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، از آغاز ساخت ۲ میلیون واحد مسکن در سطح کشور خبر داد و گفت: ساخت دو میلیون مسکن در گام اول می تواند بخش زیادی از نیاز مردم را مرتفع کند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر راه و شهرسازی وعده داده بود چهار میلیون مسکن در این دوره ساخته می شود که بر همین اساس دو میلیون مسکن در دو سال نخست دولت ساخته خواهد شد. استانداران به عنوان رییس شورای مسکن هر استان، می بایست در شناسایی و معرفی اراضی دولتی با وزارت راه همکاری و آنها را به منظور ساخت مسکن توسط این وزارتخانه، اعلام کنند. وی با تاکید بر اینکه اراضی ضمن تغییر کاربری، به دهک های یک تا پنج جمعیتی جهت اجرای طرح جهش تولید مسکن، تعلق خواهد گرفت، گفت: بر خلاف طرح های مسکن مهر و مسکن ملی، این طرح در مناطقی که متقاضی دارند اجرا می شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جهش تولید مسکن بر مبنا و اساس متقاضی محوری طراحی شده است. تسهیلات ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی و خدمات رایگان و مناسب برای اجرای قانون جهش تولید در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه در شهرهای کوچک بنیاد مسکن آماده‌سازی زمین را انجام داده و به مردم برای احداث مسکن تخصیص می‌دهد، اظهار کرد: بی شک ۴۰ درصد قیمت مسکن در شهرهای کوچک، مربوط به زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت وجه به مردم واگذار شود. همچنین بخشی از ساخت مسکن به احداث واحدهای مسکونی روستایی تعلق دارد. ضمن اینکه تسهیلات بسیار مناسبی برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده و یک موقعیت استثنایی ایجاد شده است، بنابراین، تمامی متقاضیان واقعی مسکن حتما در سامانه ثبت‌نام کنند.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava