تاریخ انتشار خبر : ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۰۹:۲۰:۰۹
بازدید مدیران فناوری اطلاعات بانک صادرات، هلدینگ صاد و شرکت داده پردازی خوارزمی از سامانه جامع مدیریت منابع انسانی شرکت ناواکو
مدیران فناوری اطلاعات بانک صادرات، هلدینگ صاد و شرکت دادهپردازی خوارزمی با حضور در سالن همایشهای بانک مسکن از سامانه جامع مدیریت منابع انسانی این بانک بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از روابط عمومی ناواکو، سیامک خاوری، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در جریان بازدید شرکت دادهپردازی خوارزمی از سامانه جامع مدیریت منابع انسانی بانک مسکن، گفت: شرکت ناواکو به عنوان تنها شرکت حوزه فناوری اطلاعات بانک مسکن و بازوی اجرایی این بانک، وظیفه تولید نرمافزارهای ستادی و استراتژیک را بر عهده دارد و همچنین در حوزههای پرداخت الکترونیکی، فنی و زیرساختی بانک مسکن فعالیت میکند.
وی با اشاره به سبد محصولات و خدمات متنوع ناواکو افزود: این شرکت با بهرهگیری از دانش متخصصان اقدام به تولید نرمافزارهای حوزه بانکی برای بانک مسکن کرده است. مهمترین این خدمات شامل سامانه بانکداری متمرکز، سامانههای صف و ستاد و اپلیکیشنهای حوزه پرداخت است.
مدیرعامل ناواکو با بیان اینکه سامانه جامع مدیریت منابع انسانی بانک مسکن از جمله نرمافزارهای تولیدشده توسط شرکت ناواکو است خاطرنشان کرد: چند سالی است که این سامانه در حوزه حقوق و دستمزد، رفاه و سایر حوزههای مربوط به منابع انسانی مورد استفاده بانک مسکن قرار می گیرد و در این سالها ناواکو توسعه این سامانه را در دستور کار خود داشته است.
سیامک خاوری با اشاره به اهداف شرکت برای برگزاری چنین بازدیدهایی اظهار کرد: شرکت ناواکو در گذشته بیشترین تمرکز خود را برای توسعه خدمات بانک مسکن صرف کرده است، اما امروز با تغییر رویکردی که در مدیران ارشد بانک مسکن و تیم هیأتمدیره و مدیران شرکت ناواکو ایجاد شده است، این شرکت قصد دارد تا در کنار ادامه ارائه مطلوب سرویسهای خود در حوزههای مختلف به بانک مسکن، محصولات خود را به بازار ارائه و آنها را در اختیار مشتریان دیگر نیز قرار دهد.
وی ادامه داد: تا کنون جلسات سامانه جامع امور کارکنان برای دو بانک رفاه و صادرات برگزار شده است. مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو امیدوار است این روند ادامه یابد و سرآغازی برای همکاریهای مشترک با سایر بانکها و مشتریان باشد. وی معتقد است از محل همافزایی شرکت ناواکو با سایر شرکتهای فناوری، میتوان ظرفیتهای خوبی را در حوزه فناوری اطلاعات در ایران فعال کرد.
وی بیان داشت: سامانه جامع مدیریت منابع انسانی، برنامهای در حوزه منابع انسانی و رفاه کارکنان است که شرکتها، بانکها و سازمانها را در حل مسائل و مشکلات خود در حوزه منابع انسانی یاری میرساند بطوریکه سیستمهای استخدام، پذیرش سوابق، حضور و غیاب کارکنان، واحدهای سازمانی، احکام، آموزش عالیه مستخدمین، کارانه، بازنشستگی، حقوق و دستمزد، پاداش، تخلفات اداری، اماکن رفاهی، اسناد پزشکی و وام و تسهیلات به صورت مجزا در این سامانه تعبیه شده و هر کدام از آنها امکان ثبت اطلاعات و انجام فرایندهای اداری را برای بانک مسکن مهیا کردهاند.
سیامک خاوری افزود: سیستم حقوق و دستمزد از مهمترین بخشهای سامانه جامع امور کارکنان بانک مسکن است که وظیفه محاسبه و پرداخت حقوق پرسنل بانک مسکن را بر عهده دارد. این سیستم، حقوق بیش از 11 هزار شاغل، بیش از دو هزار بازنشسته و بیش از 700 وظیفهبگیر را به همراه کلیه معوقات مربوطه محاسبه میکند. مهمترین پارامتر در این سیستم با حجم بالای محاسبات، سرعت عمل آن است که در حال حاضر در ماههای عادی کمی بیش از 30 دقیقه برای بیش از 11 هزار پرسنل شاغل و در ماههای دارای معوقه زیاد کمی بیش از 70 دقیقه به طول میانجامد. عمل مهم بعد از پارامتریکبودن سیستم، یعنی ایجاد و تغییر قوانین و مقررات و پارامترها با حفظ تاریخچه است که از طریق فرمولساز و شرطساز تعبیهشده در سیستم بهراحتی امکانپذیر است. در این سیستم کلیه اطلاعات، حتی مسافت شهرها نیز محاسبه میشود و میتوان دستمزد کارکنان بهمأموریترفته را بر مبنای مسافت پیمودهشده محاسبه کرد. این سیستم بهطور کامل تحت وب و بهصورت متمرکز طراحی و پیادهسازی شده است. فرمهای ورود اطلاعات، انجام محاسبات و گزارشها بهصورت کامل از طریق وبسایت در سراسر ایران قابل انجام است و کلیه پرسنل میتوانند از طریق پرتال منابع انسانی به فیش حقوقی خود دسترسی داشته باشند.
خاوری، با بیان اینکه بهروزرسانی فرمولهای محاسباتی بر اساس بخشنامههای صادرشده ویژگی دیگر سامانه جامع مدیریت منابع انسانی است افزود: با توجه به تغییرات مکرری که در بخشنامههای سازمانی درباره حقوق و دستمزد کارکنان سازمانی و شرکتی صورت میگیرد، مکانیسم سابق سازمانها قادر به پاسخگویی نیست و کارکرد خود را از دست داده است؛ بنابراین سیستم جامع امور کارکنان مشکلات موجود در این حوزه را حل کرده و با بهروزرسانی سیستم بر اساس بخشنامههای صادرشده، حقوق و دستمزد کارکنان محاسبه میشود لذا امکان ثبت هزینههای بیمارستانی برای پرسنل و عائله آنها از طریق سیستم اسناد پزشکی، از دیگر ویژگیهای سامانه جامع امور کارکنان بانک مسکن است. در این بخش تعرفه هر یک از هزینهها با توجه به فرمول تعریفشده برای آن تعرفه بیمارستانی در بازه زمانی مربوطه محاسبه میشود. همچنین جزئیات هزینهها مانند سهم بانک، سهم پرسنل و... نیز بر اساس فرمول مربوطه محاسبه میشوند.
مدیرعامل شرکت ناواکو تصریح کرد: اگرچه سیستمهای مشابه برای مدیریت منابع انسانی در بازار وجود دارد و حتی بانک صادرات نیز از نوع دیگری از این سیستم استفاده میکند، اما سیستم جامع امور کارکنان بانک مسکن نسبت به سیستمهای دیگر پیشتازتر است لذا با توجه به اینکه همه سازمانها بهنوعی از محصولات بازار استفاده میکنند، شاید سامانه جامع امور کارکنان از این حیث جالب باشد که برای تعداد متنابهتری از نیروی انسانی در کشور طراحی و تولید شده، چالشهای بیشتری را پشت سر گذاشته و به بلوغ بیشتری رسیده است؛ همچنین افزایش سرعت پردازش و راندمان کار شرکتها، سازمانها و ارگانها، از جمله نتایج کار با سامانه جامع امور کارکنان است.
وی با بیان اینکه تلاشهای شرکت فناوری ناواکو برای ورود به بازار فناوری تنها به معرفی سامانه جامع محدود نمیشود افزود: شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در حوزه پرداخت هم ورود کرده است و خط تولید دستگاه کارتخوان و تجهیزات سرور تا دو الی سه ماه آینده آغاز میشود و همچنین در حوزه تولید فیبر نوری نیز مشارکتی را در کرمان آغاز کردهایم که نهایتاً طی شش ماه آینده به ثمر خواهد نشست.
خاوری ادامه داد: در حوزه تولید محتواها یا بازارگاههای تخصصی مسکن بهزودی از بازارگاههای صنعت ساختمان در کشور رونمایی خواهیم کرد. تسهیلات و اعتباراتی که برای ساخت انبوه مسکن در نظر گرفته میشود، از طریق بازارگاهی که ناواکو توسعه خواهد داد، ارائه خواهد شد و بهزودی در بحث شعب VIP بانکها سیستم AID در چند شعبه ممتاز تهران راهاندازی خواهد شد. البته هماکنون این کار در چند شعبه آغاز شده و مراحل آزمایشی خود را سپری میکند.