تاریخ انتشار خبر : ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۰۹:۲۰:۰۹
راهاندازی «پنجره واحدخدمات بازارسرمایه» گامی به سمت تسریع خدمات
رئیس سازمان بورس تصریح کرد: با راه اندازی این سه مجموعه و توسعه آن امیدوار هستیم بتوانیم فرایندهای سازمان را کوتاه تر کرده و دغدغه های سهامداران و یا فعالان بازار را کاهش دهیم.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از سنا، محمد علی دهقان دهنوی از راهاندازی مجموعه خدمات جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، تحت عنوان پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، خبر داد و گفت: امروز در سه حوزه متفاوت و مجزا شاهد راهاندازی پنجره های واحد خدمات بازار سرمایه خواهیم بود تا بتوانیم از کانالهای موجود، خدمات را با سرعت و سهولت بسیار برای ارباب رجوع سازمان ارائه دهیم.
محمد علی دهقان دهنوی ضمن بیان مطلب بالا در اشاره به پنجره واحد فیزیکی، بیان داشت: در پنجره فوق و با همکاری سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و شرکت پست موفق شدیم کلیه خدمات را در کنار خدمات سازمان و در قالب یک مکان فیزیکی واحد متمرکز کنیم.
به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار؛ پنجره فوق در محل ساختمان جدید سازمان بورس مستقر شده است و با راه اندازی آن خدماتی که نیاز به مراجعه مکرر دارند، در یک نقطه و مکان ارائه و سرعت و سهولت فرایندها را به دنبال دارد.
دکتر دهقان به راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی به عنوان دومین پنجره واحد خدمات اشاره کرد و افزود: پنجره فوق جایگزین سامانه سِتان (تبادل اطلاعات نهادهای مالی) موجود خواهد شد، چرا که متاسفانه سامانه ستان با اشکالات زیادی چون کند بودن فرایندها و عدم امکان مشاهده فرایندها مواجه بود که توانستیم با وارد کردن فرایندها در درون نرم افزار جدید، ارائه خدمات جدیدی را در سازمان شاهد باشیم.
وی در توضیح بیشتر این پنجره گفت: از ویژگی های برتر پنجره فوق، کسب مجوزهای لازم توسط متقاضی در سازمان، مجوز افزایش سرمایه و مهمتر از آن مشاهده فرایند انجام امور و اصلاح نقض های موجود و بارگذاری درست مراحل توسط متقاضی است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اتصال سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و سازمان پست به نرم افزار فوق خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در محیطی آزمایشی، سازمان ثبت اسناد به این نرم افزار متصل شده است به طوریکه می توانیم پنجره واحد فیزیکی را به نوعی در الکترونیک هم داشته باشیم.
وی به راه اندازی میز خدمت الکترونیک به عنوان سومین پنجره خدمات اشاره کرد و افزود: میز خدمت مجموعه ای از راهنمای دریافت مجوزها از سازمان محسوب می شود که ارباب رجوع حقیقی و یا حقوقی و یا فعالان بازار می توانند از طریق میز خدمت و فضای اینترنتی که برای آن تعریف شده است، فرم ها و مدارک مورد نیاز را مشاهده کرده و طبق مسیر مشخص شده امور مربوط به خود را پی گیری کنند.
دهقان در پایان تصریح کرد: با راه اندازری این سه مجموعه و توسعه آن امیدوار هستیم بتوانیم فرایندهای سازمان را کوتاه تر کرده و دغدغه های سهامداران و یا فعالان بازار را کاهش دهیم.