امروز » پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۰۹:۲۵:۵۲


ورود بازار مسکن به دوره ثبات قیمتی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن جهش قیمتی را پشت سر گذاشته است، از ورود این بازار به دوره ثبات خبر داد و گفت: در طرح جهش تولید مسکن، مقدمات ایجاد رونق در بازار مسکن فراهم شده است.

اقبال شاکری در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به روند نزولی قیمت مسکن به استناد آمارهای رسمی گفت: گزارش‌های آماری از تحولات دو دهه اخیر قیمت مسکن نشان می‌دهد که همواره در مقاطعی با جهش قیمت مسکن مواجه بودیم.
وی ادامه داد: پس از اینکه مسکن در مقاطعی با جهش قیمتی مواجه می‌شود، اما روند نزولی قیمت‌ها آغاز می‌شود و پس از طی یک بازه زمانی کوتاه قیمت مسکن ثابت می‌ماند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل اینکه در قبال ساخت و تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه کوتاهی شده، امروز با عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن و افزایش شدید قیمت‌ها مواجه هستیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نتیجهٔ این عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، جهش قیمتی در یک بازه به نسبت کوتاه با شیب بسیار تند اتفاق افتاده است که در دو دهه اخیر چنین جهشی را درحوزه مسکن شاهد نبودیم.
شاکری ادامه داد: اگر به گزارش تحولات مسکن طی دو دهه اخیر مراجعه کنیم، همانطور که گفتم پس از رشد قیمت مسکن در هر دوره‌ای کاهش قیمت را شاهد بودیم، این روزها نیز در همین مرحله قرار داریم و قیمت مسکن روند جهشی خود را متوقف کرده است.
وی افزود: در دورانی که قیمت مسکن روند کاهش به خود می گیرد، باید با تولید بیشتر و عرضه آن در جامعه و تسهیل شرایط خرید برای اقشار کم درآمد، شرایط را برای ایجاد رونق در بازار مسکن فراهم کنیم و در مقابل بحران افزایش قیمت‌ها اقدامات بازدارنده صورت گیرد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جهش تولید مسکن گفت: ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار و ایجاد رونق در بازار مسکن، همان چیزی است که در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده و مجلس پیگیری می‌کند.
شاکری همچنین به ضرورت تقویت قدرت خرید خانه اولی‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده تسهیلات خرید خانه باید تا 70 درصد قیمت مسکن را با سود مناسب پوشش دهد. البته که آیین نامه اجرایی آن در اختیار وزارت راه و شهرسازی خواهد بود اما باید در این حوزه محدوده قیمتی تدوین شود.
وی اظهار امیدواری کرد که بازار مسکن با پشت سر گذاشتن جهش قیمتی، وارد دوره ثبات شود.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava