امروز » پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۰۹:۰۷:۵۰


آمار پیشرفت نوسازی در بافت های فرسوده

وزارت راه و شهرسازی در تازه ترین گزارش خود از وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن، روند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این گزارش با اشاره به وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در خصوص آخرین پیشرفت اجرای این طرح در بافت های فرسوده و ناکارآمد، اعلام شده است: براساس برنامه ای که وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام دارد قرار است تا پایان دولت دوازدهم برنامه ریزی انجام شده برای ساخت حدود 100 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به سرانجام برسد و همه این واحدها ساخته شود.

براساس این گزارش، از مجموع حدود ۱۰۰ هزار واحد پیش بینی شده برای ساخت در بافت های فرسوده در قالب طرح اقدام ملی مسکن هم اکنون عملیات ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی آغاز شده و ساخت این واحدها در دست انجام است. این در حالی است که حدود 10 هزار نفر از متقاضیان نوسازی بافت فرسوده در قالب طرح اقدام ملی برای نوسازی همین تعداد واحد مسکونی، در حال تشکیل پرونده برای اختصاص تسهیلات نوسازی در شبکه بانکی هستند. همچنین آمارها نشان می دهد که برای 40 هزار واحد مسکونی دیگر به منظور ساخت در بافت فرسوده در قالب این طرح تامین زمین صورت گرفته است. مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته بنا است بخشی از ساکنان بافت های فرسوده پس از احداث واحدهای مسکونی بر روی اراضی دولتی به واحدهای مسکونی تازه ساز منتقل شوند و زمین های تحت مالکیت آن ها نیز در برنامه نوسازی قرار بگیرد.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی هم اکنون ساکنان و مالکان واحدهای مسکونی فرسوده می توانند از شرایط ویژه و امتیازات در نظر گرفته شده برای آن ها در امر نوسازی استفاده کنند. این مزیت ها شامل صدور پروانه رایگان ساخت و ساز، تسهیلات بانکی با نرخ ۹ درصد و انتخاب سازندگان طرف قرارداد با وزارت راه و شهرسازی است. آن طور که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده قرار است تا پایان دولت دوازدهم همه واحدهای در نظر گرفته شده برای ساخت در بافت فرسوده در قالب طرح اقدام ملی مسکن - حدود 100 هزار واحد مسکونی - نوسازی شوند.

به گزارش هیبنا و برمبنای آمارهای وزارت راه و شهرسازی، حدود ۱۴۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن توسط خود مردم احداث می‌شود. بدین‌ معنا زمین به شکل فردی و گروهی به افراد واگذار شده و یا در حال واگذاری است که در اینباره، مردم، خود اقدام به ساخت می‌کنند. بخشی از این واحدها پیشرفت مناسبی دارند و می‌توانند در ماه‌های آینده بهره‌برداری شوند. تاکنون ۱۱۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن اقدام به واریز آورده اولیه به شبکه بانکی کرداه اند و حدود ۱۴۰ هزار نفر در بانک تشکیل پرونده داده‌اند. براساس تاکید متولی ساخت مسکن ملی، هرچقدر مردم وجوه اولیه اجرای طرح اقدام ملی مسکن را سریعتر به شبکه بانکی واریز کنند در مدت زمان کوتاه‌تری به پروژه‌ها متصل می‌شوند و کار اجرای این طرح سرعت می‌گیرد.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava