امروز » پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۱:۰۸:۰۳


افزایش ۴۸ درصدی درآمدهای عملیاتی

درآمدهای عملیاتی گروه در ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، صورت سود و زیان برخلاف صورت وضعیت مالی که بیانگر وضعیت مالی شرکت در یک مقطع از زمان است، بیانگر نتایج عملکرد مالی شرکت طی سال مالی است.

بر اساس گزارش صورت سود و زیان گروه سرمایه‌ گذاری مسکن که در سامانه کدال منتشر شده، درآمدهای عملیاتی گروه در ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش ۴۸ درصدی همراه شده است. عمده افزایش درآمدهای عملیاتی مربوط به افزایش سود فروش سهام در شرکت است.

بهای تمام شده نیز نسبت به دوره قبل با افزایش ۳ درصدی همراه شده است. عمده افزایش مربوط به افزایش بهای تمام شده واحدهای واگذار شده و بهای تمام شده فعالیتهای پیمانکاری است.

هزینه‌های عمومی، اداری و فروش گروه در ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد نسبت به دوره قبل با افزایش ۷۶ درصدی همراه شده است که عمده افزایش مربوط به حقوق و دستمزد ناشی از بخشنامه‌های دستمزد وزارت کار بوده است.

سایر اقلام صورت سود و زیان شامل سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی، هزینه مالی و مالیات است. مالیات میباشد. در دوره‌شش ماهه ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سایر درآمدها و هزینه‌ها شرکت با کاهش قابل توجهی همراه بود. عمده این کاهش مربوط به سود واگذاری زمین شهریار در شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران است که در دوره قبل شناسایی شده بود.

در بخش کاهش هزینه‌های مالی نیز، این کاهش ناشی از افت تسهیلات مالی شرکتها است و همچنین همانند سالهای گذشته استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی بانک مسکن به عنوان روش اصلی تأمین مالی گروه، در دستور کار قرار دارد.

دریافتنی های تجاری و سایر دریافتنی های گروه نسبت به سال گذشته با کاهش 2 درصدی همراه شده است.

این بخش ۲۳ درصد از جمع کل دارایی‌ها را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است، به‌طور معمول فروش شرکتهای تابعه در قالب اقساط صورت می‌پذیرد که این موضوع منجر به ایجاد دریافتنی‌های تجاری می‌شود.

سود سهام پرداختنی

سود سهام پرداختنی گروه مبلغ ۲۵۸.۵۸۱ میلیون ریال است که نسبت به مبلغ سال گذشته ۲۱.۰۷۱ میلیون ریال کاهش داشته است. این کاهش عمدتاً مربوط به تسویه سود سهام پرداختنی مربوط به سالهای گذشته است.

تسهیلات مالی

جمع کل تسهیلات مالی دریافتی گروه (بدون احتساب شرکت و سپرده مسدودی نزد بانکها) با کاهش ۱۱ درصدی همراه شده است. عمده این کاهش مربوط به تسویه تسهیلات مشارکت مدنی شرکتهای سرمایه گذاری مسکن تهران و سرمایه گذاری مسکن الوند و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده‌رود است که با‌ توجه به سیاستهای تسویه بدهی و تسهیلات در شرکت گروه رقم خورده است.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava