امروز » یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۱

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ ۱۶:۲۹:۵۵


تسهیلات یکم در بافت فرسوده ۱۵ ساله شد

معاون وزیر راه و شهر سازی از افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات صندوق مسکن یکم در محلات باز آفرینی شهری از ۱۲ به ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از روابط عمومی سازمان باز آفرینی شهری ایران هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان باز آفرینی شهری ایران با اعلام این خبر گفت: براساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با تصویب و ابلاغ شورای پول اعتبار، نرخ سود تسهیلات صندوق مسکن یکم در هسته فرسوده شهرها از ۸ به ۶ درصد کاهش و دوره بازپرداخت آن از ۱۲ به ۱۵ افزایش پیدا کرد.
وی افزود: برهمین اساس کسانی که در بافت‌های ناکارآمد شهری درکلانشهرها؛ تسهیلات ۸۰ میلیونی تومانی دریافت می‌کردند باید با نرخ سود ۸ درصد و دوره باز پرداخت ۱۲ سال و قسط ماهیانه ۸۶۵ هزار تومان اقساط را باز پرداخت کنند که براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات به ۶ درصد کاهش و دوره باز پرداخت به ۱۵ سال افزایش و مبلغ قسط نیز به میزان ۶۷۵ هزار تومان تغییر یافت.
عشایری شرط خانه اولی را در بافت‌های ناکارآمد شهری الزامی ندانست و اظهار کرد: بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری، زوج‌های جوان در تامین مسکن در بافت‌های نارکارآمد شهری در اولویت استفاده از تسهیلات هستند.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava