امروز » جمعه ۲۹ فروردین ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۵۱

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۶/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۱:۴۵


تشریح قابلیت‌ های سامانه ثبت معاملات املاک‌

مصادیق حقوق شهروندی در سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن به عنوان یکی از سیاست‌ های کلان وزارت راه‌ و‌ شهرسازی با امکان دسترسی به مجموعه قوانین، دستور العمل‌ ها و بخشنامه‌ها، آگاهی از فرآیندهای خدمات سازمان و ... تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، در راستای سیاست کلان وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان سلامت اداری و مبارزه با فساد و تقویت نظام پاسخگویی مصادیق حقوق شهروندی را در سازمان ملی زمین و مسکن تشریح کرد. بر اساس این گزارش مصادیق حقوق شهروندی در سازمان ملی زمین و مسکن شامل موارد زیر است:

۱.امکان دسترسی آسان و سریع به مجموعه قوانین، آیین‌ نامه‌ها، دستورالعمل ­ها و بخشنامه‌های مرتبط با سازمان.

۲.آگاهی از فرآیندهای خدمات سازمان در موضوعات زیر از طریق وب سایت سازمان:

-نحوه واگذاری زمین

-واگذاری مسکن

-واگذاری خانه های سازمانی

-دریافت حقوق مالکانه

-گردش کار تشکیل پرونده کمیسیون ماده ۱۲

-دسترسی به آگهی‌های مزایده‌ها و مناقصه‌‌ها

-پاسخگویی به استعلامات و مکاتبات

-تسهیلات اعطایی به ایثارگران و ...

۳. برخورداری از خدمات مناسب در بخش رسیدگی و پاسخگویی به درخواست ها و شکایات.

اقدام اجرایی - تعیین گلوگاه ­ها و واحدهای آسیب‌ پذیر و اصلاح فرآیندهای مرتبط با آن ­ها بود. راهکارهای مناسب جهت افزایش سلامت واحدهای آسیب‌ پذیر نیز از طریق اعمال نظارت بیشتر و مستمر بر عملکرد کارکنان واحدهای آسیب‌ پذیر، استفاده از ابزارها و فن‌ آوری‌های نوین جهت کنترل دقیق تر بر عملکرد کارکنان، ارزیابی مستمر عملکرد واحدهای آسیب‌ پذیر در جهت اعمال سیاست‌های تشویقی و تنبیهی و برخورد قاطع با کارکنان متخلف و سهل‌ انگار، طبق قوانین موضوعه انجام شد.

نقاط آسیب پذیر سازمان ملی زمین و مسکن

نقاط آسیب‌ پذیر به واحدهایی اطلاق می‌شود که عموماً اسناد و مدارک اموال و دارایی‌های سازمان در آن جا متمرکز است. این نقاط شامل واحدهای مرتبط با امور املاک، واگذاری، حقوقی و قراردادها و پیمان و رسیدگی، واحدهای مرتبط با نگهداری اسناد و مدارک و پرونده ها، واحدهای مرتبط با نگهداری اطلاعات و داده های الکترونیکی، واحدهای مرتبط با صدور، مجوز، اسناد و اوراق بهاء دار و واحدهای مرتبط با خرید اموال، ملزومات و چگونگی توزیع و نگهداری آنها.

ایجاد سامانه جامع ثبت معاملات املاک و مستغلات

سامانه جامع ثبت معاملات املاک و مستغلات، به منظور مدیریت فرآیندها، فعالیت ها و اطلاعات مربوطه به ثبت معاملات و قراردادهای مربوط به معاملات املاک و مستغلات در مشاورین املاک مورد استفاده قرار می­ گیرد. مهمترین قابلیت های این سامانه عبارتند از:

-مدیریت ثبت اطلاعات دفاتر مشاور املاک دارای پروانه کسب و دفاتر اسناد رسمی.

-ثبت نام مشاورین املاک.

-مدیریت ثبت اطلاعات معاملات و قراردادها (شامل: قراردادهای مبایعه نامه؛ اجاره نامه؛ اجاره به شرط تملیک؛ انتقال سرقفلی؛ پیش فروش؛ وقف؛ هبه؛ صلح؛ واگذاری تعاون مسکن/ انبوه ساز؛ قراردادهای ۱۰۰ % دولتی؛ حکم قضایی؛ قراردادهای غیر رسمی؛ قراردادهای توافقی؛ معاوضه ملک.)

-صدور کد رهگیری برای معاملات املاک و مستغلات.

- مدیریت اطلاعات سند رسمی ملک(سند رسمی مربوط به هر قرارداد).

- قابلیت ثبت و استعلام شناسنامه کلیه مشاورین املاک.

- امکان ثبت و استعلام مشخصات املاک و مستغلات بر اساس کدپستی.

- امکان ثبت و استعلام مشخصات طرفین قرارداد بر اساس کدملی.


کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava