امروز » پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ ۰۸:۵۲:۱۴


تحقق چشم‌ انداز ۱۴۰۰ بانک مسکن با بهره‌ گیری از شیوه‌های نوین تامین مالی

با توجه به سرمایه‌ بر بودن صنعت مسکن و شهرسازی، تامین مالی این بخش اقتصادی با شیوه‌های نوین مالی، امری ناگزیر است.

محسن فاضلیان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در گفت‌ و گو با پایگاه خبری بانک مسکن، ضمن تشریح اهمیت نقش‌ آفرینی این شرکت در راستای تحقق اهداف سند چشم‌ انداز 1400 بانک مسکن و با اشاره به تمرکز ساختارهای مالی و حمایتی مسکن که به تشکیل بانک مسکن در سال 1357 انجامید، گفت: از آن زمان روند تخصصی و حرفه‌ای حمایت از بخش مسکن و شهرسازی سرعت و کیفیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرد.

وی با بیان اینکه آنچه مسکن و بازار آن را از سایر صنایع و بازارها متمایز می‌کند، ابعاد موثر فرهنگی، فناوری و اقتصادی مسکن در زندگی تک تک مردم ایران است، افزود: روند رو به رشد اقتصادی و اجتماعی و تصویب سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر توسعه‌ یافتگی متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی ملی، مسئولیت بانک مسکن و تمام زیر مجموعه‌های آن در ایفای نقش تخصصی و محوری خود و تلاش برای رسیدن به اهداف چشم‌ انداز را دو چندان می‌کند. در همین راستا سند راهبردی بانک مسکن 1400 برای تببین اهداف و وظایف بانک مسکن تهیه و تدوین شده است.

فاضلیان با اشاره به بخشی از مفاد سند چشم‌ انداز بانک مسکن در سال 1400، گفت: در بیانیه ماموریت این سند بانک مسکن در چشم‌ انداز 1400، بانک توسعه ای – تخصصی در حوزه مسکن و توسعه شهری تصویر شده که با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، نقش موثری در توانمند سازی مالی فاقدان مسکن، تأمین مالی، اجرای برنامه‌های مالی – بانکی طرح‌ های توسعه‌ای دولت در حوزه مسکن و توسعه شهری و بازآفرینی شهری ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: این بیانیه ماموریت، جایگاه و نقش پر اهمیت شرکت تامین سرمایه بانک مسکن را به عنوان بازوی تخصصی بانک برای تامین مالی و اجرای برنامه‌های مالی و بانکی طرح‌های توسعه‌ای مسکن و شهرسازی به روشنی مشخص کرده است.

فاضلیان با اشاره به ویژگی سرمایه‌ بر بودن صنعت مسکن و شهرسازی و نیاز به روزآمد کردن فناوری تولید و بهسازی این صنعت، یادآور شد: بر این اساس تامین مالی پروژه‌های شهرسازی با شیوه‌های نوین مالی، امری ناگزیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با تمرکز بر حوزه‌های مسکن، مستغلات و صنعت ساختمان، تلاش خود را در جهت تسهیل فرایندهای تامین مالی با طراحی شیوه‏‌های نوین تامین مالی متناسب با نیاز بخش مسکن و مستغلات نظیر راه‌‏اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان، انتشار اوراق مشارکت، اوراق رهنی، اوراق اجاره، اوراق استصناع و سلف موازی و ارائه خدمات مشاوره، در زمره موسسات پیشرو در راستای اهداف راهبردی بانک مسکن محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در خصوص چگونگی نقش آفرینی این شرکت در راستای تحقق سند چشم‌ انداز 1400 بانک مسکن، گفت: معرفی روش‌های تامین مالی در بخش صنعت ساختمان، حمل‌ و نقل و راه‌ و شهر‏سازی از جمله صندوق‌های زمین و ساختمان و انواع مختلف اوراق بهادار اسلامی (صکوک) در بازار سرمایه ایران از سوی شرکت تامین سرمایه می‌تواند به عنوان مبنای اولیه شناخت و دسترسی به ظرفیت‌های بازار سرمایه باشد.

به گفته فاضلیان، اوراق بهادار رهنی (MBS) از جمله ابزار مالی موثر در خلق اعتبار در بخش مسکن و مستغلات است که توسط شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در کشور منتشر شده و می‌تواند نقش موثری در تامین اعتبار برای فعالان بخش مسکن داشته باشد.

وی تاکید کرد: حمایت از استارت‌ آپ‌های تخصصی در جهت تسهیل ورود فناوریهای جدید به حوزه مسکن از طریق تامین‌های مالی روزآمد جهانی و متناسب با فضای فرهنگی و اجتماعی ایران از جمله این فعالیت‌ها است؛ ضمن اینکه نگاه بلند مدت شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، حمایت از فعالان مرتبط با صنعت تخصصی نیز در راستای نیل به اهداف راهبردی بانک مسکن 1400 و در نگاهی گسترده‌تر، رسیدن به اهداف توسعه‌ای سند چشم انداز 20 ساله کشور است.


خبر مرتبط

کلید واژه ها



حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava