امروز » پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴

تاریخ انتشار خبر : ۱۳۹۶/۰۱/۲۴ ۰۸:۵۷:۰۷


لزوم تاسیس موسسات تامین مالی مسکن

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با اشاره به تمرکز بر ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار میان درآمدی به عنو.ان برنامه‌ عملیاتی شرکت گفت: حضور موسسات تامین مالی بخش به عنوان تسهیل‌ گر، اجتناب ناپذیر است.

امید علیجانی در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن با اشاره به اهداف و استراتژی‌های شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران با بیان اینکه در سبد محصولات تولیدی شرکت سرمایه گذاری مسکن پروژه های مسکونی، تجاری، اداری و حتی تفریحی و فرهنگی وجود دارد گفت: فعالیت شرکت در سال 73 در قالب شعبه‌ای از شرکت سرمایه گذاری مسکن با ساخت برج 60 واحدی پامچال آغاز شد تا از ابتدا این شرکت حضوری جدی در عرصه ساخت و ساز داشته است. در ادامه و طی سالهای متمادی حضور در بازار، این شرکت موفق به اتمام 44 پروژه مسکونی، 11 پروژه اداری و تجاری و همچنین ساخت 8 مجتمع آموزشی و خدماتی شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران، یکی از استراتژی های اصلی شرکت را تمرکز بر حوزه میان درآمدی بخش عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار تمرکز بر حوزه مسکن میان‌ درآمدی در دستور کار است.

علیجانی با بیان اینکه حضور بانک مسکن به‌ عنوان سهامدار اصلی شرکت سرمایه گذاری مسکن یکی از مهم‌ترین ویژ‌گی‌های گروه سرمایه گذاری محسوب می‌شود ادامه داد: در این شرایط یکی از برنامه‌های آتی ما، احداث واحدهایی با کاربری مسکونی است تا مشتریان، امکان خرید آنها را با استفاده از تسهیلات بانک مسکن داشته باشند. همچنین احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده بعنوان فرصتی موجود در بازار، تعین کننده بخشی از اقدامات آینده شرکت است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران گفت: از سوی دیگر با توجه به افزایش تعداد بناهای بالای 16 سال، تغییرات رخ داده در وضعیت جمعیت شناسی بعد خانوارها طی بیست سال گذشته، کاهش تراکم افراد خانواده و نیز تغییر شیوه مالکیت در جامعه، احداث واحدهای کوچک و در عین حال خاص، از جمله بازارهای جدیدی است که در اولویت‌های کاری شرکت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ساخت مجتمع‌هایی برای اقشار میان درآمدی ست که ترجیحا امکان استفاده از تسهیلات بانک مسکن را نیز داشته باشند. همچنین احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده به عنوان فرصتی موجود در بازار، تعین کننده بخشی از اقدامات آینده شرکت است.در واقع تقاضای سرمایه گذاری با توجه به خروج سرمایه ها از این بخش اقتصاد، به حداقل رسیده، در نتیجه تمرکز اصلی شرکت بر تامین تقاضای مصرفی است. ضمن اینکه عمده ترین بخش تقاضای مصرفی نیز حوزه میان درآمدی را در بر میگیرد.

علیجانی با اشاره به جایگاه شرکت سرمایه گذاری مسکن در بازار سرمایه نیز گفت: این شرکت از نظر موقعیت در بورس یکی از پر بازدیدترین شاخص ها بوده و با سرمایه ای بالغ بر 120 میلیارد تومان جزو شرکت‌های برتر بورسی است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره راهکارهای تقویت توان مالی خانوارها و کاهش هزینه مسکن در سبد خانوار گفت: تقاضای مصرفی در بازار ساخت و ساز ایران وجود دارد و هر سال نیز به حجم آن اضافه می شود. از سوی دیگر تعداد زیادی خانه های خالی در بازار وجود دارد که بایستی در عرضه و تقاضایی مناسب واگذار شوند. پس نیاز به مدل مالی مناسبی در جامعه داریم که هم خواسته‌های فروشندگان را تامین کند و هم خریداران را راضی نگه دارد. برای این منظور حضور موسسات مالی که امکان لیزینگ را فراهم کرده و به عنوان تسهیل‌گر اجرایی عمل کنند، اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن افزود: خوشبختانه این شرکت اولین شرکتی است که در گروه سرمایه گذاری از تکنولوژی قالب تونلی به صورت کامل بهره برده است و به خصوص پروژه‌های انبوه خود را با استفاده از این تکنولوژی به ثمر رسانده است. امروز نیز برآنیم تا همچون گذشته با به کارگیری تکنولوژی‌های نوین ساخت، در راستای امکان سبک‌سازی و سریع‌سازی، در راستای پیشرو بودن در بازار، گام برداریم. اعتقاد ما بر آن است که استفاده از تکنولوژی های نوین یک مزیت رقابتی به حساب می آید. با توجه به تجربه صدور خدمات مهندسی در گذشته، امکان حضور جدی در بازارهای منطقه‌ای با توجه به پتانسیل صنعت نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران فعالیتهای ساخت و ساز خود را در پروژه‌های مختلف ساختمانی و با کاربری های گوناگون انجام می‌دهد. اهم این فعالیت‌ها به لحاظ دهک‌های درآمدی، تمامی اقشار جامعه را در بر گرفته به این مفهوم که طی این سالها هم ساخت و ساز واحدهای ارزان قیمت در دستور کار بوده، هم برای قشر میان درآمدی کالا عرضه شده و هم پروژه‌هایی لوکس ساخته و تحویل شده است.




حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری بانک مسکن است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Powerd By Taminmohtava