یک فعال حوزه ساخت و ساز در گفت‌وگو با هیبنا مطرح کرد:

رهبری بانک مسکن در بافت فرسوده

دسته بندی : یادداشت
۱۴۰۳/۰۳/۱۶
یک فعال حوزه ساخت و ساز با بیان اینکه بافت فرسوده بدون تسهیلات و تامین مالی بازسازی نمی‌شود، گفت: بانک مسکن در این بافت‌ها رهبری کرده است.
پایگاه خبری بانک مسکن

سعید سعادتمند فعال حوزه ساخت و ساز در گفت‌وگو با هیبنا، با اشاره به این که طبق آمار، بانک مسکن از ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان، تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده شهری پرداخت کرده است، گفت: این بانک مشارکت خوبی در حوزه ساخت مسکن مخصوصاً در بافت فرسوده‌ای که معمولاً بازدهی خوبی ندارد، آغازکرده و با توجه به توسعه‌ای بودن این بانک، به یکی از مأموریت‌های اصلی خود که همان بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است، عمل کرده است.

وی با بیان اینکه رشد پرداخت تسهیلات بافت فرسوده از سوی بانک مسکن جای تقدیر دارد، گفت: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد که قطعا دارد. سعادتمندی تاکید کرد: نقش بانک مسکن در بازار بافت فرسوده تقریباً رهبری در این بازار است؛ ضمن اینکه بازسازی این مناطق بدون تسهیلات و تامین مالی تقریبا امکان ندارد.

این فعال حوزه ساخت و ساز با بیان این که بسیاری از واحدهای واقع در بافت فرسوده نیاز به بهسازی سریع دارند گفت: ‌این بناها از استحکام مناسب یا شاخص‌های زندگی باکیفیت برای حداقل زندگی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: بانک مسکن با این بهسازی می‌تواند به مصرف بهینه انرژی، افزایش کیفیت و رفاه خانوار و قابل سکونت شدن این بافت‌ها کمک کند.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه تامین مالی بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده باید افزایش یابد، گفت: خانوارهایی که در این بافت‌ها زندگی می‌کنند، عمدتاً از دهک‌های برخوردار اقتصادی کشور نیستند و نیاز دارند در حوزه بازسازی و بهسازی از آنها حمایت شود.

سعادتمند تاکید کرد: در بازاری که تعادل‌های اقتصادی بر اساس عرضه و تقاضا و نه دستور و قیمت‌گذاری از طرف نهادهای تنظیم‌گر ایجاد می‌شود، بخش مسکن و ساخت و ساز هم می‌تواند رونق پیدا کند.

البته بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای و متولی بخش مسکن در کشور می‌تواند در راستای حمایت از این موضوع با ایجاد تسهیلات، زنجیره تأمین و روش‌های لیزینگ برای سازندگان و خریداران، بسیار تاثیرگذار باشد.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000