هیبنا بررسی می کند

مزیت فعالیت بانک های خوب در اقتصاد

دسته بندی : اقتصاد کلان
۱۴۰۰/۰۷/۱۲
بررسی ها نشان می دهد که بانک هایی که می توانند در شاخص های انضباطی، شرایط خوبی داشته باشند، برای اقتصاد و رشد اقتصادی یک مزیت بزرگ محسوب می شوند، که این ویژگی ها در بانک مسکن وجود دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اقتصادهای توسعه یافته به دنبال ایجاد و پشتیبانی از بانک های خوب است. اما به چه بانکی، بانک خوب در خدمت دهی گفته می شود؟ یک بانک خوب با ارائه خدمات بیشتر به جذب مشتریان کمک می کند. در اصل هر چقدر که خدمات یک بانک بیشتر باشد مشتریان بیشتری هم خواهد داشت پس ارائه ی خدمات یک ویژگی کلی و همیشگی برای بانک ها محسوب می شود.
ارتباط با مشتری یکی دیگر از ویژگی های یک بانک خوب است مثلا اینکه بانکدار تا چه حد به مشتری توجه می کند و چقدر با مشتری برخورد خوب دارد.
توجه به نیاز مشتری و برخورد خوب با آنها می تواند از ویژگی های یک بانک خوب باشد. اما نادیده گرفتن مشتری و پاسخ نامناسب به تقاضای آن ها، باعث می شود که مشتریان یک بانک کاهش پیدا کنند.
بانکداری الکترونیکی یکی از خدماتی است که تقریبا تمامی بانک ها از آن برای ارائه خدمات بهتر به مشتری استفاده می کنند اما بانکداری الکترونیکی باید از کیفیت بالا هم برخوردار باشد مثلا اگر به صورت آنلاین از خدمات یک بانک برای پرداخت قبوض و پرداخت قسط و... استفاده می کنیم، داشتن تراکنش های موفق و سرعت در انجام دریافت و پرداخت و داشتن یک وب سایتی با کیفیت بالا بیشتر مورد توجه مشتریان است. به خصوص اینکه در حال حاضر خیلی از افراد به دلیل مشغله در طول روز کمتر فرصت مراجعه به بانک را پیدا می کنند بنابراین داشتن یک بانکداری الکترونیکی به آنها کمک زیادی می کند در صورتی که این خدمات آنلاین از سرعت و دقت بالا برخوردار باشد به ویژگی های یک بانک کمک خواهند کرد.
پرداخت وام و اعطای تسهیلات از دیگر ویژگی هایی است که همه ی بانک ها از آن برخوردار هستند اما اعطای وام و بازپرداخت آن از دغدغه های مشتریان بانک ها است. بنابراین هر چقدر که این فرآیند راحتتر باشد و شرایط آن برای مشتریان یک بانک آسوده تر باشد به ویژگی های خوب یک بانک اضافه می کند.
دستگاه های ATM یا همان خودپردازها نیز از دیگر دغدغه های مشتریان است. یک بانک زمانی خوب است که بتواند با داشتن یک خودپرداز، تراکنش های موفق داشته و مشکلاتی از قبیل نداشتن پول در ساعات غیر اداری، قفل شدن صفحه نمایش، سرعت پایین در انجام دریافت و پرداخت پول، کارمزد و... به حداقل برساند.
استفاده از دستگاه کارت خوان یا پوز هم جزء ویژگی هایی است که همه ی بانک ها از آن بهرمند هستند اما این دستگاه ها گاهی تراکنش ناموفق داشته و یا به حالت تعلیق درمی آیند بنابراین داشتن سرعت عمل بالا در اینگونه خدمات مورد توجه مشتریان است پس باید بیش از هر چیزی به خدماتی که یک بانک ارائه می کند برای جذب مشتری توجه کرد.ممکن است تعداد این خدمات زیاد نباشند اما چون کیفیت بالا است بیشتر مورد توجه مشتریان خواهد بود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000