ضرورت ثبت اطلاعات املاک و مسکن در سامانه ملی املاک و اسکان

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۴۰۰/۰۲/۲۷
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفتگوی مستقیم با مردم از طریق شبکه استانی رادیو و سیمای جهان بین، ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را ضروری دانست.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسینعلی مقصودی در برنامه "مردم و مسئولان" که از رادیو و سیمای استانی جهان بین پخش می شد، با اشاره به مهلت دوماهه سرپرستان خانوار برای بارگزاری اطلاعات در سامانه، گفت: سال گذشته بر اساس اصلاح ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم در مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی مکلف به جمع آوری اطلاعات املاک و همچنین خانه های فاقد سکونت در کشور شد.

وی افزود: بر این اساس از فروردین ماه امسال با طراحی سامانه جامع املاک و اسکان، شرایط این امر فراهم شد و از طریق رسانه ها به سرپرستان خانوار برای ثبت اطلاعات در سامانه اطلاع رسانی و فرصت دوماهه ای به این منظور درنظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی، بدست آوردن اطلاعات جامع از وضعیت مسکن کشور برای برنامه ریزی های کلان آینده و همچنین جمع آوری اطلاعات منازل فاقد سکنه در راستای اجرای قانون مالیات های مستقیم بر خانه های خالی را، از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و از سرپرستان خانوار خواست تا در مهلت تعیین شده به سامانه ملی املاک و اسکان به آدرسamlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات املاک و مسکن خود را ثبت نمایند.

مقصودی به دستورالعمل مالیات وضع شده برخانه های خالی بر اساس این قانون اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت، مصمم به اجرای این قانون در راستای ساماندهی وضعیت مسکن و کنترل افزایش بی رویه قیمت آن در کشور هستند و همچنین مالیات وضع شده بر خانه های خالی به مراتب از مالیات بر اجاره بالاتر می باشد، به مالکان منازل فاقد سکونت در استان هم توصیه می شود نسبت به تعیین تکلیف ملک خود و واگذاری به صورت اجاره اقدام کنند.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000