قابلیتهای ویژه سامانه جدید مرکز تماس بانک مسکن
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، سابقه راهاندازی نسخه پیشین سامانه مرکز تماس بانک مسکن به سال 85 باز میگردد. سامانه مذکور در آن مقطع با حضور 10 کارشناس برای پاسخگویی به تماسهای مخاطبان بانک مسکن راهاندازی شد و طی سالهای اخیر به لحاظ ظرفیت و سرویسهای پاسخگویی توسعه پیدا کرده است.
با این حال بررسیهای انجام شده از سوی اداره کل فناوری اطلاعات بانک مسکن نشان داد سامانه مرکز تماس قبلی بانک علاوه بر اینکه با چالشها و مشکلاتی روبرو بود، به دلیل وابستگی به سختافزار، نیازمند هزینه گزافی در حوزه زیرساخت برای توسعه بود. از اینرو به منظور رفع مشکلات و وابستگی سختافزاری سامانه قبلی، سامانه نرمافزاری تازهای با هزینه بسیار پایینتر به عنوان مرکز تماس بانک مسکن به کار گرفته شد که تمام نیازمندیهای این بانک برای ارائه خدمات بهینه به مخاطبان و تماسگیرندگان را برطرف کرده و در عین حال قابلیتهای ویژهای برای اتخاذ تصمیمات بهینه مدیریتی دارد.
ویژگی مهم سامانه مرکز تماس جدید بانک مسکن که در میانه بهار امسال راهاندازی شده، بومی بودن آن است که یک امتیاز ویژه در مقایسه با سامانه قبلی است و به صرفهجویی اقتصادی و ارزی قابل توجهی منجر شده است. علاوه بر این سامانه جدید امکان توسعه و یکپارچهسازی با سایر سامانههای بانک همچون پورتال بانک و اتوماسیون اداری را دارد. این قابلیت سهولت رسیدگی به درخواستها و انتقاد و پیشنهادهای مشتریان میشود.
سامانه جدید مرکز تماس بانک مسکن با اعلام صف انتظار به مخاطبانی که با یکی از خطوط «شهرستانها 61088-021» و در« تهران 1830» تماس میگیرند، موجب کاهش قابل توجه تماسهای از دست رفته میشود، چراکه زمان انتظار احتمالی برای تماسگیرنده قابل برآورد است. طبعا نتیجه این روند جدید افزایش رضایتمندی مشتریان و مخاطبان بانک مسکن خواهد بود و طیف پاسخگویی با کیفیت به تماسها با مرکز تماس را گستردهتر میکند.
نرمافزار سامانه مرکز تماس بانک مسکن علاوه بر رفع مشکلاتی در گزارشگیریهای مدیریتی و نقصانهایی مانند عدم پشتیبانی از زبان فارسی در برخی زمینهها، اکنون امکان گزارشگیریهای مفصل مدیریتی را فراهم کرده است که به اتخاذ بهترین تصمیمات برای پاسخگویی بهتر به تماسها میانجامد.
به گزارش هیبنا، نرمافزار سامانه مرکز تماس جدید بانک مسکن از امکان توسعه متناسب با نیازهای آتی بانک بدون محدودیت ، افزایش ظرفیت پاسخگویی بدون محدودیت ،نظرسنجی از مشتریان در خصوص نحوه برخورد پرسنل بانک و نحوه پاسخگویی به ارباب رجوع و همچنین امکان ثبت مشکلات مشتریان که نیاز به پیگیری توسط کارشناسان را دارند،برخوردار می باشد.