رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد:

آغاز تدوین ویرایش جدید«نشریه ۵۵ کارهای ساختمانی» برای بکارگیری هوشمندسازی

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۸/۱۰/۱۵
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از آغاز تدوین ویرایش جدید«نشریه ۵۵ کارهای ساختمانی» برای بکارگیری هوشمندسازی خبر داد.
پایگاه خبری بانک مسکن

محمد شکرچی زاده در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اظهار داشت: حقیقت این است که با موضوع استقرار هوشمندسازی در ساختمان به نحوی که بتوانیم آماری از آن ارایه دهیم فاصله داریم.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در مرحله اول باید بر موضوع صنعتی سازی بیشتر تاکید کنیم و از مزایای صنعتی سازی که صرفه جویی در نیروی کار، افزایش بهره وری، سرعت ساخت و توجیه اقتصادی است، بهره مند شویم و سپس در کنار آن همزمان از ابزارهای هوشمندسازی نیز استفاده کنیم.

وی همچنین از تدوین ویرایش جدید نشریه 55 مشخصات فنی عمومی کارهای ساختمانی خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم مستندسازی کنیم و همچنین مدارک فنی برای هوشمندسازی در ساختمان داشته باشیم، ویرایش جدید آیین نامه نشریه 55 سازمان برنامه و بودجه که مربوط به مشخصات عمومی فعالیت های ساختمانی است، را آغاز کردیم.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: با تدوین ویرایش جدید نشریه 55 کارهای عمومی ساختمان، بسترهای قانونی برای استفاده از روش های هوشمندسازی به ویژه در حوزه های تاسیسات برقی و مکانیکی فراهم می شود که مهمترین آن مدیریت مصرف انرژی در ساختمان است.

وی با تاکید بر اینکه در مقوله ورود هوشمندسازی به صنعت ساختمان گام های اولیه برداشته شده است، تاکید کرد: هر چند با پیاده سازی مجموعه هوشمندسازی در صنعت ساخت و ساز فاصله داریم، اما اقدامات زیربنایی در حال انجام است.

شکرچی زاده با تاکید بر اینکه شرایط و اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی در صنعت ساخت و ساز فراهم شده است، ادامه داد: یکی از مهمترین پارامترها و نتایج هوشمندسازی، افزایش بهره وری در صنعت ساخت و ساز است و این موضوع مورد توجه قرار داد.

این مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی در صنعت ساختمان سازی بسیار گسترده است، تاکید کرد: هر چند در ابتدای ورود به این عرصه هزینه ها بالا باشد اما در بلند مدت منجر به کاهش هزینه می شود.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000