هدف ما ایجاد تعادل میان تقاضا و تولید در بازار مسکن است

دسته بندی : اخبار مسکن
۱۳۹۷/۰۹/۱۷
مهمترین برنامه ما جریان سازی تولید با هدف ایجاد تعادل بین سیر تقاضا و سیر تولید در بازار مسکن است.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی پس از برگزاری جلسه با حضور استاندار گلستان و مدیران کل استانی در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن به موجب قانون اساسی، فراهم کردن زمینه خانه دار شدن مردم جامعه با اولویت قشر متوسط وکم درآمد است.

وی افزود:‌ با توجه به رکود تولید مسکن در کشور مهمترین برنامه ما جریان سازی تولید با هدف ایجاد تعادل بین سیر تقاضا و سیر تولید است.

وزیر راه و شهرسازی تکمیل واحد‌های باقی مانده مسکن مهر با کمک مردم را اولویت برنامه‌های مسکن اعلام کرد و گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد امام خمینی منتقل می‌شود که شهر به شهر در حال بررسی است.

اسلامی با بیان اینکه «برنامه تولید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ۲۷۰ محله به ۳۱ استاندار ابلاغ شده است» تاکید کرد:‌طبق دستور رییس جمهوری و مصوبه دولت تمامی زمین‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی که در بافت‌های فرسوده واقع شده است باید برای اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری نیز گفت: در مراکز شهر ها بافت واجد ارزش در قالب طرح بازآفرینی شهری انجام می‌شود که منابع مورد نیاز آن از صندوق توسعه ملی تامین شده و تسهیلات کم بهره به علاوه محاسبه هزینه صفر برای صدور پروانه ساختمان به آن تعلق می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح بازآفرینی شهری مهم شکل گیری جریان تولید مسکن با همکاری مسکن سازان، دولت و مردم است.

اسلامی از دستور رییس جمهوری برای توجه به تامین مسکن خانه‌ اولی ها در طرح‌های فوق خبر داد و گفت: طبق این دستور رییس جمهوری، استان‌ها با یکدیگر وارد رقابت می‌شوند و استان‌ برنده ضمن دریافت جایزه، مجوز آغاز عملیات نوسازی یا بازآفرینی محلات دیگر را دریافت می‌کند.

وی در ادامه به برنامه وزارت راه و شهرسازی و دستورات ابلاغ شده به سایر دستگاه‌ها نسبت به رفع نقاط پر حادثه اشاره کرد و گفت: ۳۳۰۰ نقطه پر حادثه در کشور وجود دارد که نیمی از آنها در اولویت یک و نیمی دیگر در تقدم دو قرار دارند. اما در تلاش هستیم منابع مالی مورد نیاز برای رفع نقاط پر حادثه با اولویت‌ یک شروع شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: البته از این تعداد، بخشی از سوی استانداری‌ها با تامین منابع لازم برای تملک اراضی انجام می‌شود تا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بتواند عملیات فنی را انجام دهد.

اسلامی در پایان سخنان خود یاری مردم، استانداری‌ها و دهیار‌ها همچنین پلیس راهور از لحاظ فیزیکی و انتظامی در رفع نقاط پر حادثه مهم توصیف کرد یادآور شد: با ترکیب هوشمند‌سازی، اصلاحات هندسی و مراقبت‌های انتظامی شاهد رفع بخشی از نقاط پر تصادف خواهیم بود.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000