مزایای سامانه آوا
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا سامانه آوا در راستای مسوولیت اجتماعی نهادهای اجرایی در ارایه خدمات مطلوب به هموطنان کم توان، سالمند و همچنین روشندلان جامعه راه اندازی شد.
برهمین اساس ساسان شیردل مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن عنوان کرد: بانک مسکن درمرداد ماه 95 پس از بررسی نیازمندیهای مشتریان کم توان، سالمند وروشندلان جامعه در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک،اقدام به امکان سنجی فنی و ارایه طرح پیاده سازی سامانه آوا نمود. بر همین اساس طی جلسات مشترک با انجمن روشندلان اصفهان و جمع آوری نقطه نظرات این انجمن این طرح مورد بازبینی قرار گرفت و طرح نهایی تدوین و آماده پیاده سازی شد.
پس از این مرحله طی جلسات مشترک با شرکتهای پیمانکار به جهت ایجاد زیر ساخت فنی برای بهره گیری از این قابلیت و ایجاد پروتکل مشترک بین شرکت های مذکور برگزار شدو در نهایت سامانه آوا قادر به مدیریت و پخش پیامهای ارسالی توسط سامانه پرداخت با کارت به صوت کاملا مشابه صدای انسان و قابل درک برای مشتری شد.در این پروژه کلیه متن ها شامل نام و نام خانوادگی، مبالغ، شناسه قبض و پرداخت، صورتحساب، شرح خطاها و نتایج ارسالی و ... قابل قرائت توسط دستگاه خودپرداز خواهد بود و به صورت پارامتریک قابل تعریف می باشد.
شیردل افزود:راه اندازی این سرویس سبب می شود که ریسک های امنیتی و مخاطرات ناشی از کلاهبرداری از مشتریان به دلیل قرائت کلیه متون و شفاف سازی تراکنش برای مشتری به حداقل ممکن رسیده و بانک مسکن به عنوان مجری این طرح همچنان به عنوان بانک پیشرو در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در سطح کشور مطرح شود.
به گفته شیردل از مزایای استفاده از سامانه آوا تسهیل استفاده از خدمات بانکی به صورت مستقل و بدون نیاز به داشتن همراه(معلولین بینایی)از درگاههای مختلف می باشد.
شایان ذکر است در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک، بانک مسکن به عنوان نخستین بانک، جایزه نوآورانه دکتر نوربخش را در حوزه مسوولیت اجتماعی با نام سامانه آوا کسب کرد و و جایزه آن هم به ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل این بانک اهدا شد