تعامل بورس با بازار پول در سایه مدیریت شایسته بانک مسکن

بانک مسکن بانکی پیش رو در حوزه برقراری رابطه با بازار سرمایه است و به پشتوانه مدیریت قوی در بانک مسکن این بانک هم‌ اکنون در شرایط ثبات مطلوب قرار دارد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، شاپور محمدی در مراسم رونمایی از سامانه جامع بازار سرمایه و اتصال آن به شعب بانک مسکن گفت: به یمن مدیریت قوی و شایسته در بانک مسکن طی سال های اخیر ارتباط مناسبی بین سازمان بورس و بانک مسکن برقرار شده است که راه اندازی سامانه جامع بازار سرمایه و اتصال شعب بانک مسکن به آن نمونه ای از این همکاری و تعامل مشترک است.

رییس سازمان بورس اوراق بهادار با تقدیر و تشکر از زحمات مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مجموعه گروه مالی بانک مسکن به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف به منظور ایجاد تعامل بین بازار پول و بازار سرمایه گفت: اولین باری نیست که معرفی محصولات بازار سرمایه و برقراری ارتباط بین بازار سرمایه و بازار پول به همت بانک مسکن صورت می‌گیرد؛ چرا که طی سال‌های گذشته در چندین مورد این ارتباط و تعامل شکل گرفته است و هم‌ اکنون با راه‌اندازی سامانه جامع بازار سرمایه و دسترسی تمام شعب بانک مسکن به این سامانه،این ارتباط شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

شاپور محمدی انتشار اوراق رهنی، راه‌اندازی مرکز توسعه کارآفرینی، راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان، انتشار اوراق تسهیلات مسکن و ... را از نمونه‌های بارز همکاری بازار پول و بازار سرمایه به همت بانک مسکن برشمرد و اعلام کرد: خوشحالیم که امروز سامانه جامع خدمات بازار سرمایه در بانک مسکن رونمایی می‌شود.

وی افزود: موارد بسیاری پیش می‌آید که افراد مختلف سوال می‌کنند چرا تالارهای منطقه‌ای بورس را در بازار سرمایه حفظ کرده‌اید و آن را گسترش می‌دهید در حالی که هم اکنون مباحث بانکداری و بازار سرمایه الکترونیک در دنیا بسیار پررنگ شده است.

محمدی ادامه داد: در پاسخ به این دسته افراد باید گفت اگر چه دنیا به سمت الکترونیکیشدن حرکت کرده است اما مسئله فرهنگ‌ سازی در بستر دیجیتال موضوعی بسیار مشکل و زمان بر است و در عین حال تالارهای منطقه ای در حوزه فرهنگ سازی بسیار موفق عمل می کنند. حضور تالارهای منطقه ای سوالی را در ذهن مردم ایجاد می کند مبنی بر اینکه اساسا بازار سرمایه کجاست؟سهام چیست و چگونه می توان در این بازار سرمایه گذاری کرد؟حال آنکه ارائه خدمات بازار سرمایه تنها در بستر دیجیتال این کارکرد را نخواهد داشت.

رییس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از مزیت های مهم اقدام انجام شده در راستای راه‌اندازی سامانه جامع خدمات بازار سرمایه در بانک مسکن فرهنگ‌سازی برای افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در بین مردم و آشنایی بیشتر آن‌ها با ابزارها و امکانات بورسی است،گفت: زمانی که خدمات بازار سرمایه از سوی کارمندان و کارکنان شعب بانک مسکن به مردم معرفی و ارائه شود وجود شعب به صورت فیزیکی، اعتماد مردم به کارکنان شعب و همچنین امکان راهنمایی حضوری مشتریان، منجر به افزایش سطح شناخت و آگاهی آنان از خدمات سازمان بورس می‌شود و در نهایت ضریب نفوذ بازار سرمایه را در میان آن‌ها افزایش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای احراز هویت مشتریان که نیازمند حداقل یک بار مراجعه حضور به کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه است ارائه خدمات بازار سرمایه در شعب بانک مسکن می‌تواند این نقش و وظیفه مهم را نیز پوشش دهد و در عین حال به توسعه فرهنگ بازار سرمایه کمک کند.

محمدی ادامه داد: از سوی دیگر میزان اعتماد افراد به مراکز فیزیکی ارائه خدمات در همه زمینه‌ها معمولا بیش از مراکز مجازی است.

وی با بیان اینکه بعضا گفته می‌شود باید نظارت ها در سازمان بورس افزایش یابد، خاطر نشان کرد:در عین حال که به اعمال نظارت و تقویت نظارت‌ها در شکل درست در سازمان بورس اعتقاد داریم اما تقویت نظارت نباید منجر به کنار گذاشته شدن نظام‌های خودکنترلی شود؛ معتقدیم بزرگ شدن بازارها منجر به تقویت نظام خودکنترلی خواهد شد در حالی که در بازارهای کوچک مشکلات بیشتری به دلیل نبود نظام‌های خود کنترل گر وجود دارد.

محمدی تاکید کرد: نظارت‌ها هیچ گاه نباید مانع از توسعه بازار شود. وی راه اندازی این سامانه را یکی از عوامل مهم برای توسعه بازار، افزایش تعداد مشارت‌کنندگان در بازار سرمایه و همچنین توسعه ابزارهای هیبریدی(ابزارهای دوگانه) بین بازار پول و بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: بانک مسکن با اتکا به توان بالای مدیریتی این بانک و پشتکار سایر مدیران و کارکنان، هم‌ اکنون بانکی با ثبات و راهگشا در حوزه تامین مالی مسکن است.


کلید واژه ها


ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000