عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی ابقا شد

عباس آخوندی با کسب ۱۸۸ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم انتخاب شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با کسب ۱۸۸ رای موافق از مجلس به عنوان رکورددار رای اعتماد در دولت روحانی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم انتخاب شد. به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، عباس آخوندی با جلب اعتماد 188 تن از نمایندگان مجلس برای تصدی کرسی وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم، رکورددار رای اعتماد وزرا در دولت روحانی به شمار می‌رود. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم، اولین رای اعتماد نمایندگان مجلس در سال ۹۲ را با ۱۵۹ رای موافق به خود اختصاص داد. آخوندی البته دو استیضاح را نیز از سرگذراند که نخستین نوبت آن در سال ۹۴ با امضای ۱۳ نفر از نمایندگان مجلس در پنج محورِ عدم انجام تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات حوزه عمومی وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه بود که با پاسخ‌های وی در استیضاح نخست، وکلای ملت با ۱۷۵ رای موافق به ابقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی رای مثبت دادند. دومین استیضاح نیز در اسفندماه ۹۵ به دنبال حادثه تلخ تصادف دو قطار مسافری در هفت‌خوان دامغان که منجر به فوت ۴۹ تن شد رخ داد. با توضیحاتی که وزیر راه و شهرسازی ارایه داد نیز بار دیگر نمایندگان مجلس به وی با آرای بیشتری رای اعتماد دادند و در استیضاح دوم، وزیر راه و شهرسازی با ۱۷۶ رای موافق به ابقا، در سمت خود به عنوان وزیر راه و شهرسازی باقی ماند. عملکرد آخوندی در دولت یازدهم به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، تقویت حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم، افزایش هشت برابری تسهیلات خرید خانه از ۲۰ به ۱۶۰ میلیون تومان، اجرای سیاست‌های ضدتورمی مسکن با تکیه بر پس انداز، تزریق وام ارزان قیمت نوسازی مسکن در بافت فرسوده تا سقف ۵۰ میلیون تومان، تحویل ۵۵ درصدی مسکن مهر در دولت یازدهم، بحث خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید از سه شرکت ایرباس، بویینگ و ای. تی. آر در راستای نوسازی ناوگان هوایی که تاکنون هفت هواپیما جدید برجامی وارد ناوگان هوایی کشور شده و تا پایان سال جاری هم تعداد دیگری هواپیمای جدید وارد ناوگان خواهند شد. اجرای طرح کفایت سرمایه ایرلاین‌ها و افزایش توان مالی و دارایی ایرلاین‌ها تا سقف ۳۵۰ میلیاردتومان، افزایش دو شرکت هواپیمایی به تعداد شرکت‌های هواپیمای کشور، اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی کشور تا پایان سال جاری، تعریض جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی، رفع گلوگاه‌های ترافیکی، پیشرفت قابل توجه پروژه‌های آزادراهی از جمله آزادراه تهران- شمال، آزادراه کنار گذر جنوبی تهران، بخشی از آزادراه حرم تا حرم، افتتاح و تکمیل بخش هایی از کریدور شماره ۱۰ (کریدور بندر امام – بازرگان) و کریدور شماره یک (نوار ساحلی خلیج فارس) افتتاح ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی فقط در یک سال (۱۳۹۵) تنها گوشه ای از فعالیت های به ثمر نشسته شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در طول چهار سال گذشته بود. همچنین افزایش بودجه نگهداری از راه ها، رفع تعداد قابل توجهی از نقاط پرتصادف در کشور، اجرای طرح شبکه سیر، ارائه تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافری و باری جاده ای و ورود ناوگان جدید به جاده، ترمیم و بهبود جاده های کشور از جمله جاده های روستایی، شریانی، اصلی، آزادراهی و بزرگراهی بخشی از اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده است.



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000