پایگاه خبری بانک مسکن گزارش می‌دهد:

گام جدید گروه سرمایه گذاری در انبوه‌ سازی به روش نوین

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، به عنوان انبوه ساز برتر، از پیشگامان صنعت ساختمان با سیستم قالب تونلی در کشور شد.
پایگاه خبری بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، سیستم انبوه سازی و بلند مرتبه سازی در چارچوب ضوابط با سیستم قالب تونلی با سرعت در اجرای کار، اقتصادی شدن پروژه و مزایای سازه‌ ای آن، حرف اول را در انبوه سازی کشور می‌زند.

اجرای ساختمان بلند مرتبه با سیستم قالب تونلی با تمام مزایای آن ، همواره از دیدگاه کارشناسی کم و بیش با یک اشکال معماری و یک اشکال سازه ای روبرو بوده است.

از اشکالات معماری این است که، پلان‌ها از پایین به بالا کاملاً یک نواخت ، یک شکل و یک مدل است که در نتیجه نمی تواند پاسخگوی سلیقه‌های متنوع باشد.

در همین راستا گروه سرمایه گذاری مسکن با استفاده از مدل انبوه سازی قالب تونلی ساخت و ساز بسیاری در مناطق این سرزمین انجام و با کیفیت مطلوب تحویل داده است. ساخت و سازها با این سیستم عموماً در محدوده حداکثر 10 تا دوازده طبقه و حتی در طراحی معماری واحدهای مسکونی شهر جدید «اهدا» در ونزوئلا که توسط مهندسان مشاور سرمایه گذاری مسکن طراحی شد، حداکثر چهار طبقه بوده است. در حالی که با این سیستم، پروژه ساختمانی هر چه  بلند مرتبه تر و انبوه تر باشد، پروژه اقتصادی تر خواهد بود.

به دلیل تجارب شرکت مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن  در کار با سیستم قالب تونلی، شرکت تعاونی مسکن سازمان حسابرسی جهت مشاوره پروژه ضلع جنوبی بزرگراه همت خود را با 30 طبقه و 198 واحد به این شرکت سپرد تا برای اولین بار طراحی معماری و سازه برجی 30 طبقه مسکونی و مشاعات آن با استفاده از سیستم مذکور توسط این مهندسین مشاور از شرکت‌های گروه سرمایه گذاری مسکن انجام پذیرد.

پروژه مذکور در زمینه ساختمان سازی با سیستم قالب تونلی، خط شکنی و یک گام مهم مهندسی در بلند مرتبه سازی در کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این شرکت تعاونی مسکن سازمان حسابرسی کشور، نظر به رضایتی که از طراحی برج 30 طبقه با سیستم قالب تونلی توسط مهندسین مشاور سرمایه گذاری مسکن حاصل کرده بود، طراحی پروژه مسکونی دوم خود را نیز در منطقه 22 تهران در زمینی به مساحت 8106  متر مربع و در برج هایی به ارتفاع 21 طبقه و در دو برج جمعاً به تعداد 195 واحد به این مهندسین مشاور واگذار کرد.

خواسته های کارفرما در این پروژه به دلیل تنوع اعضای تعاونی خود، بسیار متنوع و خواستار چند طبقه شش واحدی ، چند طبقه پنج واحدی ، چند طبقه دوبلکس و چند طبقه چهار واحدی بود، که پس از حذف طبقات شش واحدی بقیه خواسته ها در فرآیند طراحی منظور شد و همان پیمانکار کشور ترکیه که ساختمان حسابرسی یک را برای شرکت تعاونی اجرا کرده بود، با قالب‌های توسعه یافته فنی خود، برای اجرای طره و حجم بیرون زده از بنا مشکلی نداشت.

به این ترتیب برای اولین بار در کشور، معماری برج بالای بیست طبقه با چندین نوع پلان در طبقات، برای سلیقه ها و توان اقتصادی متفاوت و طره گذاری برای رسیدن به مساحت‌های مطلوب و مطابق تراکم در هر چهار جانب بدنه برج‌ها، با سیستم قالب تونلی طراحی و سازه آن هم متناسب با معماری طراحی شد. البته طرح‌ های تاسیساتی آن با تمام پیچ و خم‌ های هر طبقه نسبت به طبقه دیگر چالش برانگیز می‌کرد که با طراحی غیر متعارف کلیه مسائل آن بر طرف شد.

            



ارسال نظر

تعداد کاراکتر 0 از 4000